FAQ


Heb je een vraag over onze items, bestellen, verzenden of retourneren? Bekijk hier onze veel gestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen of is er iets onduidelijk? No need to worry! Mail of bel ons en wij helpen je. Uiteraard ben je ook welkom om langs te komen in onze winkel in Rotterdam.

Verzending en bezorging

Hoe en wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Wij doen er uiteraard alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk te verzenden. Alle bestellingen binnen Nederland worden standaard met DHL geleverd. Als je op werkdagen voor 17:30 uur bestelt, sturen we jouw bestelling dezelfde dag nog op en heb je jouw nieuwe Ginza items met een beetje geluk de volgende dag al in huis.

Kan ik mijn bestelling volgen?
Na het plaatsen van je bestelling, ontvang je binnen 24 uur een verzendbevestiging. Hierin staat een link met de Track & Trace code van DHL. Zo kun je precies zien wanneer jouw bestelling wordt geleverd.

Let op! Heb je binnen 3 werkdagen jouw bestelling nog niet ontvangen, neem dan even met ons contact op. Wij zoeken dan zo snel mogelijk voor je uit wat de status is van jouw bestelling.

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten voor standaard verzending binnen Nederland zijn € 4,95. Voor België zijn de verzendkosten € 5,95. Je betaalt deze bijdrage voor het verwerken en afleveren van je bestelling. Bestel je voor € 150,- of meer? Dan betalen wij deze kosten voor jou en wordt jouw bestelling gratis verzonden.

Kan ik mijn bestelling ophalen in de winkel?
Dat kan zeker! Wanneer je alles in je winkelmandje hebt gedaan, kies je bij verzendwijze voor ophalen in de winkel. Je kunt jouw bestelling 7 dagen per week afhalen in onze winkel in Rotterdam.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben wanneer deze wordt bezorgd?
No worries! Als je niet thuis bent wanneer de bezorger voor de deur staat, dan zal DHL proberen het pakket af te leveren bij jouw buren. Lukt dit niet? Dan laat de bezorger een bericht voor je achter met het volgende bezorgmoment. Wil je een ander moment of locatie kiezen? Gebruik dan op Bezorger gemist de bezorgcode op de kaart en je postcode om een andere bezorgoptie te kiezen. Dit kan je aangeven tot 23:59 uur op de dag dat DHL bij je langs is geweest.

Retourneren en ruilen

Kan ik mijn bestelling retourneren?
Ben je niet helemaal tevreden met jouw bestelde items? Jammer, maar dat kan gebeuren! Wanneer de artikelen voldoen aan onze retourvoorwaarden kun je deze retourneren binnen onze retourtermijn van 8 dagen. Zodra we je item hebben ontvangen en je retour hebben verwerkt, storten we het aankoopbedrag terug.

Let op! Mochten wij een item retour ontvangen die niet aan onze retourvoorwaarden voldoet, dan kunnen we deze helaas niet retour accepteren.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Volg de onderstaande stappen om uw bestelling te retourneren.

1. Vul het retourformulier in, contacteer info@ginzashop.nl om een nieuw formulier te ontvangen indien nodig.
2. Pak de items samen met het retourformulier opnieuw in.
3. Stuur het pakket per post (eigen kosten) opsturen naar het volgende adres:

GINZA
Pannekoekstraat 6A
3011 LE Rotterdam

Let op! We dekken de kosten van het retourneren van je bestelling niet, dus we raden je ten zeerste aan om je pakket met tracking code te verzenden en het bewijs van verzending te bewaren. Aan de hand hiervan kun je jouw pakketje gemakkelijk online volgen en kan het pakketje gelokaliseerd worden, als deze zoek raakt.

Kan ik een retour ook afgeven in de winkel?
Je mag een retour natuurlijk ook afgeven in onze winkel in Rotterdam. Dat scheelt jou weer verzendkosten én het is natuurlijk gezelliger! Als je de factuur (of een kopie hiervan) meeneemt naar de winkel, kunnen we de retour daar voor je verwerken! We zullen je aankoop vervolgens vergoeden via jouw betalingsmethode.

Ik heb geen retourformulier, wat nu?
Het is geen ramp als je het formulier niet (meer) hebt. Wel is het dan belangrijk om even een papiertje bij jouw retourpakket te voegen met daarop je ordernummer, productcodes van de artikelen die je retour stuurt, de reden van je retour en of je de artikelen zou willen ruilen voor een andere maat.

Kan ik mijn bestelde items omruilen voor een ander artikel?
Bestelde items kunnen helaas niet worden omgeruild voor een ander item. Het is alleen mogelijk om een item te ruilen voor een andere maat van hetzelfde item. Wil je toch graag een ander item ontvangen, dan raden we je aan om jouw aankoop retour te sturen en voor het item dat je wilt ontvangen een nieuwe bestelling te plaatsen in onze shop.

Kan ik mijn bestelde items omruilen voor een andere maat?
Is het artikel dat je hebt besteld te groot of te klein? Geen probleem! Wanneer het artikel voldoet aan onze voorwaarden, kun je deze omruilen voor een andere maat.

Bij het invullen van het bijgeleverde retourformulier kun je voor deze optie kiezen (retourcode G). Vergeet niet aan te geven welke maat je graag wilt ontvangen! Zodra we jouw retour hebben ontvangen, wordt er gekeken of jouw gewenste maat op voorraad is. Wanneer dit het geval is, wordt dit artikel kosteloos naar je verstuurd. Je ontvangt dan van ons een bevestiging dat jouw bestelling onderweg is.

Net als met retourneren kun je ook voor ruilingen terecht in onze winkel in Rotterdam.

Ik wil twee bestellingen retourneren, kan ik ze samen laten verzenden?
Je kunt altijd twee (of meer) bestellingen in één zending retourneren. Dit bespaart je niet alleen verzendkosten, maar het is ook nog eens beter voor het milieu! Wel is het belangrijk dat je aparte retourformulieren van beide bestellingen toevoegt. Hoe duidelijker, hoe beter!

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?
Zodra wij het retourpakketje hebben ontvangen, gaan we jouw retour verwerken. Binnen enkele dagen na de verwerking van je retour ontvang je het aankoopbedrag terug op je rekening. De terugbetaling vindt plaats via de betaalmethode die je hebt gekozen bij het afrekenen van je bestelling.

Wat zijn de retourvoorwaarden?
- Retourneren kan alleen binnen de gestelde retourtermijn na ontvangst van de bestelling.
- De te retourneren artikelen dienen ongedragen te zijn en alle tags nog bevestigd.
- De te retourneren artikelen bevatten geen gebruikssporen of make-upvlekken na het passen.

Let op! Mochten wij een item retour ontvangen dat niet aan onze retourvoorwaarden voldoet, dan kunnen we deze retour helaas niet accepteren.

Artikelen en voorraad

Ik ben geïnteresseerd in een item dat ik in de winkel heb gezien, maar ik kan het niet online vinden, wat kan ik doen?
We hebben een iets ander assortiment aan producten online en in onze winkel, daarom kan het zijn dat we het item dat je zoekt niet online verkopen. Natuurlijk helpen we je graag bij het vinden en kopen van het juiste item. Je kunt ons hiervoor mailen, bellen of een DM op Instagram sturen.

Problemen met mijn bestelling

Mijn bestelling is niet compleet, wat moet ik doen?
Het kan helaas voorkomen dat er iets is misgegaan bij de verwerking van je bestelling. In dat geval vragen we je direct contact op te nemen met ons met de vermelding van het probleem en je ordernummer. Wij nemen je bericht zo snel mogelijk in behandeling en zoeken samen met jou naar de beste oplossing.

Ik heb een beschadigd/verkeerd item ontvangen, wat moet ik doen?
Neem in het geval van een beschadigd of defect item direct contact met ons op via info@ginzashop.nl, door een foto van het artikel van het artikel en het ordernummer door te sturen. Zorg dat het probleem goed zichtbaar is, zodat wij meteen met je mee kunnen kijken. Wij nemen je bericht zo snel mogelijk in behandeling en zoeken samen met jou naar de beste oplossing.

Wat is jullie garantietermijn?
Voor alle artikelen geldt een garantietermijn van 30 dagen. Mocht binnen deze periode een artikel beschadigd zijn of heb je een andere klacht, neem dan direct contact met ons op, met de vermelding van het probleem en je ordernummer. Wij nemen je bericht zo snel mogelijk in behandeling en zoeken samen met jou naar de beste oplossing.

Wat zijn de garantievoorwaarden?
De garantie is alleen geldig binnen de garantietermijn en wanneer er sprake is van een gegronde klacht. De klacht is niet gegrond in de volgende gevallen:
- Verkeerd gebruik of nalatig onderhoud.
- Opzettelijke of door nalatigheid ontstane beschadiging. Bijvoorbeeld water-, val- en/of stootschade.
- Beschadiging door het niet aanhouden van de was instructies.
- Uitzonderlijke slijtage.


×
×

Product type:
View full product info